نکات نوشتن رزومه انگلیسی

رزومه انگلیسی استاندارد برای استرالیا

نکات نوشتن رزومه انگلیسی

[تعداد: 2    میانگین: 5/5]

رعایت نکات نوشتن رزومه انگلیسی یک اصل اساسی برای داشتن یک رزومه عالی است. نوشتن رزومه انگلیسی کاری تخصصی و با پیچ و خم های سیار است. نوشتن رزومه استاندارد انگلیسی، می تواند کمک بزرگی در راه مهاجرت به استرالیا برای شما باشد. پیدا کردن کار در کشور پیشرفته ای مانند استرالیا و گرفتن ویزای کار استرالیا می‌تواند گام بسیار بزرگی در پیشرفت کاری و شخصی برای ما ایرانیان محسوب شود. نوشتن رزومه ی انگلیسی نیاز به مهارت و تخصص زیادی دارد. اگر به دنبال ویزای کار استرالیا و اخذ جاب آفر هستید، نباید به هیچ عنوان این مرحله را دست کم بگیرید. ما در سامانه ویزا چک با همکاری با متخصصین رزومه نویسی در استرالیا، به شما در تدوین رزومه انگلیسی استاندارد کمک می کنیم.

 

در صورت تمایل برای تدوین رزومه انگلیسی خود توسط سامانه ویزا چک اینجا کلیک کنید.

 

 

در مقالات قبل، گام های نوشتن رزومه استاندارد انگلیسی را برای شما توضیح دادیم. بعد از اینکه متوجه شدید چه فرمتی از رزومه مناسب تجارب و صلاحیت های شماست، باید محتوای رزومه خود را آماده کنید. مهم ترین موضوع در نوشتن یک رزومه ی موثر، محتوای آن است. اینطور فکر کنید که شما تنها یک فرصت برای جلب توجه فرد استخدام کننده دارید، پس باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید. نکاتی در مورد نوشتن رزومه انگلیسی وجود دارد که رعایت کردن آن ها در رزومه، آن را تبدیل به رزومه ای حرفه ای می کند. با رعایت کردن این نکات می توانید این اطمینان را داشته باشید که رزومه ی شما توجه لارم و کافی را به خود جلب خواهد کرد.

 

کارفرمایان در طول فرآیند استخدام از رزومه برای یادگیری بیشتر در مورد متقاضیان استفاده می کنند. و اینکه آیا شما با موقعیت شغلی  مورد نظر مناسب هستید یا خیر. رزومه شما باید خوانایی راحتی داشته باشد. شما بایستی موفقیت‌ها و مهارت‌های خود را خلاصه کنید و تجربیات مرتبط تان را برجسته کنید. در زیر چند نکته برای کمک به شما در نوشتن یک رزومه عالی آورده شده‌ است. 

 

 

اولویت دادن به مهمترین و مرتبط ترین تجارب

 

شما ممکن است تجربه ی کاری و تحصیلی زیادی داشته باشید. چیزی که اهمیت دارد این است که رزومه خود را تا جایی که ممکن است کوتاه و مختصر نگه دارید. و باید این کار را بدون جا انداختن اطلاعات کلیدی انجام دهید مدیران مدت‌ زمان زیادی را صرف خواندن هر رزومه نمی‌کنند. تحقیقات نشان داده‌اند که مدیران ترجیح می‌دهند تنها ۶ ثانیه برای هر رزومه زمان بگذارند. اگر رزومه شما شامل اطلاعات قدیمی یا بی‌ربط باشد، مانند مشاغلی که بیش از ۱۰ سال پیش داشته اید یا درجات و دستاوردهای جزئی، ممکن است حواس خواننده را از اطلاعات کلیدی منحرف کند.

سعی کنید تنها تجربه های کاری، دستاوردها، تحصیلات و مهارت‌های مربوط به کارفرما را در رزومه ی خود بگنجانید. شما می‌توانید مرتبط‌ ترین ویژگی‌ها را با خواندن دقیق آگهی استخدام پیدا کنید. باید اطلاعات مهم را در رزومه خود در اولویت بالاتری قرار دهید تا توجه آنها را به مهارت‌ها و دستاوردهای کلیدی جلب کنید.

 

 از یک زبان فعال برای نوشتن رزومه انگلیسی خود استفاده کنید

 

رزومه شما باید با استفاده از زبان فعال و بدون استفاده از کلمات خارجی نوشته شود. این به معنی استفاده از کلمات قدرت، مانند “بدست‌آمده”، “تکمیل‌شده” یا “محقق شده” است. اگر رزومه شما خیلی طولانی است و یا خواندن آن دشوار به نظر می رسد، جملات را کوتاه‌تر و یا دقیق‌تر بیان کنید.

برای مثال، ممکن است یک توصیف شغلی داشته باشید که به این صورت است:

” من در زمان اشتغال در شرکت، چندین پروژه ی چند تیمی را اجرا کرده ام. همچنین به هر یک از اعضای تیم در انجام وظایف مختلف در ارتباط با هر پروژه کمک کردم.”

این مثال می‌تواند به روش زیر کوتاه و تقویت شود:

” رهبری پروژه‌های چند تیمی و اجرای موثر وظایف گروهی “

نسخه بازبینی‌شده، ایده‌های مشابه در مورد دستاوردهای شما را بیان می کنند. در حالی که تعداد کلمات کمتری دارند و دارای زبان فعال تری هستند.

 

جلب توجه خواننده به دستاوردهای مهم شما

 

به جای آن که وظایف و مسئولیت های شغلی خود را در بخش تجارب شغلی فهرست کنید. سه یا چهار دستاورد مهم خود را در هر شغلی که داشته اید، انتخاب کنید. در صورت امکان، اعدادی که موفقیت شما را برای آن هدف خاص یا موفقیت اندازه‌گیری می‌کنند، را در رزومه ی خود جای دهید.

همچنین می‌توانید یک بخش جداگانه برای “موفقیت‌ها” یا “مهارت‌ها” را در نظر بگیرید. تا به طور خاص دستاوردهای مرتبط خود در آموزش، شغل، کار داوطلبانه و یا تجربیات دیگر را برجسته کنید.

 

فقط سر تیترها و بخش‌های ضروری را در رزومه بگنجانید

ممکن است از یک قالب رزومه استفاده کنید و یا خودتان قالب رزومه تان را طراحی کنید. به هر حال متوجه خواهید شد که بخش‌های توصیه‌شده ای وجود دارند که شما نیازی به آنها ندارید.

برای مثال، ممکن است به یک خلاصه رزومه و یا یک هدف شغلی نیاز داشته باشید. اما توجه داشه باشید که نباید از هر دوی آن‌ها استفاده کنید. اگر شما تازه از کالج یا دبیرستان فارغ‌التحصیل شده‌اید و هنوز یک موقعیت حرفه‌ای نداشته اید، بخش سابقه کاری خالی را در نظر نگیرید. به جای آن می‌توانید این بخش را با تجربیات مرتبط، دستاوردهای دانشگاهی و سایر تجربیات مانند دوره انترنی و یا پروژه‌های فوق‌ برنامه جایگزین کنید.

همچنین اگر با پر کردن هر بخش با بیشتر از دو مورد مشکل دارید، می‌توانید بخش‌های مختلف را با هم ترکیب کنید. این کار می تواند گاها برای شما مفید باشد.

 

انتخاب حاشیه مناسب

 

از دیگر نکات نوشتن رزومه انگلیسی انتخاب حاشیه مناسب است. به طور معمول باید از یک اندازه حاشیه یک اینچی در تمام جهات رزومه استفاده کنید. همچنین از یک سانتی متر فاصله بین خطوط استفاده کنید. اگر فضای سفید زیادی دارید، بهتر است که خطوط خود را در فاصله ی ۱.۱۵ یا ۱.۵. نگه دارید. همچنین اگر پر کردن رزومه برای شما دشوار است، می‌توانید حاشیه خود را افزایش دهید. اما آن‌ها باید کم‌تر از دو اینچ بمانند.

 

تصحیح و ویرایش رزومه انگلیسی

قبل از ارسال رزومه باید چندین بار بازخوانی کنید. تا مطمئن شوید که هیچ غلط املایی یا دستور زبان وجود ندارد. چندین برنامه بازخوانی و ابزارهایی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید از دوستان یا همکاران معتمدتان بخواهید که رزومه شما را بررسی کنند. این کار مفید خواهد بود که یک شخص سوم به عنوان کارفرما رزومه ی شما را بررسی کند. این فرد می تواند راه هایی را برای تصحیح یا بهتر کردن رزومه به شما پیشنهاد دهد.

 

یک رزومه منحصر به فرد برای مشاغل مختلف داشته باشید

قبل از ارسال هر درخواستی برای کار، باید از خودتان بپرسید، آیا به اندازه ی کافی این امکان را فراهم کرده اید که کارفرما شما را فردی واجد شرایط در نظر بگیرد؟ “ اگر برای شغلی درخواست کنید که الزامات منحصر به فردی دارد، ممکن است به نسخه دیگری از رزومه خود نیاز داشته باشید. تا به طور کامل صلاحیت خود را نشان دهید. به صورت موردی تصمیم بگیرید که کدام نسخه از رزومه ی خود را استفاده کنید.

رزومه شما اغلب اولین قدم برای گرفتن وقت مصاحبه با کارفرما است. دقت کنید که مرتبط‌ترین اطلاعات را در رزومه ی خود جای داده باشید. رزومه خود را به گونه ای سازماندهی کنید تا مهم‌ترین اطلاعات را برجسته کند. با بازبینی دقیق، خطاها را مشخص کنید. زمانی که رزومه تان آماده و نهایی شد، باید به شما کمک کند که مصاحبه‌ها، و پیشنهادها شغلی بیشتری دریافت کنید.

 

در این مقاله، تلاش کردیم مطالب و نکات نوشتن رزومه استاندارد انگلیسی برای شما توضیح دهیم. در مقاله ای دیگر نیز چند مورد از نکات نوشتن رزومه انگلیسی آمده است. همان طور که پیش از این هم گفتیم، رزومه نویسی به خصوص به زبان انگلیسی کاری دشوار و تخصصی است. برای موفق شدن در زمینه ی کار در استرالیا و دیگر کشورهای انگلیسی زبان، بهتر است رزومه خود را به دستان متخصصین این کار بسپارید. 

 

در سامانه ویزا چک، با همکاری با برترین شرکت های رزومه نویسی استرالیا، این اطمینان را به شما می دهیم. که بهترین رزومه ممکن را برای شما فراهم کنیم. 

صدیقه سعادت

من صدیقه سعادت هستم مقالات و مطالب کاربردی و جدید در خصوص روش های مهاجرت و زندگی در استرالیا را از منابع معتبر خارجی برای شما به اشتراک می گذارم.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت