نوشتن رزومه استاندارد انگلیسی قسمت دوم

نگارش رزومه استاندارد انگلیسی مهاجرت به استرالیا

نوشتن رزومه استاندارد انگلیسی، می تواند کمک بزرگی در راه مهاجرت به استرالیا برای شما باشد. پیدا کردن کار در کشور پیشرفته ای مانند استرالیا و گرفتن ویزای کار استرالیا می‌تواند گام بسیار بزرگی در پیشرفت کاری و شخصی برای ما ایرانیان محسوب شود. نوشتن رزومه ی انگلیسی نیاز به مهارت و تخصص زیادی دارد. اگر به دنبال ویزای کار استرالیا و اخذ جاب آفر هستید، نباید به هیچ عنوان این مرحله را دست کم بگیرید. ما در سامانه ویزا چک با همکاری با متخصصین رزومه نویسی در استرالیا، به شما در تدوین رزومه انگلیسی استاندارد کمک می کنیم.

در صورت تمایل برای تدوین رزومه انگلیسی خود توسط سامانه ویزا چک اینجا کلیک کنید.

 

در مقاله قبل، اولین گام برای نوشتن رزومه استاندارد انگلیسی را برای شما توضیح دادیم. بعد از اینکه متوجه شدید چه فرمتی از رزومه مناسب تجارب و صلاحیت های شماست، اکنون باید محتوای رزومه خود را آماده کنید. مهم ترین موضوع در نوشتن یک رزومه ی موثر، محتوای آن است. اینطور فکر کنید که شما تنها یک فرصت برای جلب توجه فرد استخدام کننده دارید، پس باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید. 

در ادامه گام های بعدی برای نوشتن رزومه استاندارد انگلیسی را برای شما شرح می دهیم.

 

گام دوم در نوشتن رزومه استاندارد انگلیسی: قرار دادن اطلاعات تماس

 

قبل از پرداختن به اطلاعاتی که باید در این بخش از رزومه انگلیسی خود اضافه کنید، به یاد داشته باشید که اطلاعات شما تا حد زیادی به فرمت رزومه انتخابی بستگی دارد. با توجه به این نکته، در ادامه اطلاعاتی که باید اضافه شود و ترتیب آنها را برای شما توضیح می دهیم: ​

 

  • نام (بزرگ‌ترین فونت در صفحه)
  • آدرس پستی
  • شماره‌تلفن (چک کنید که یک پیام صوتی مناسب داشته باشید)
  • نشانی پست الکترونیکی (اطمینان حاصل کنید که مناسب است، از حساب hotpanda۴۵@gmail.com استفاده نکنید). ​
  • پیوند به پورتفولیوی آنلاین (اختیاری، مطمئن شوید که با شغل درخواستی مرتبط است)
  • پروفایل LinkedIn ​

 

در اینجا یک مثال از چگونگی فرمت بخش اطلاعات تماس در رزومه استاندارد وجود دارد ( به کادرهای زرد توجه کنید)

اطلاعات تماس برای رزوه انگلیسی استرالیا

همچنین مراقب باشید که به طور تصادفی اطلاعات تماس را در سرصفحه (header) اضافه نکنید. چون سیستم‌های ردیابی متقاضی ممکن است قادر به خواندن آن نباشند. ​

 

گام سوم در نوشتن رزومه استاندارد انگلیسی: انتخاب (و نوشتن) یک مقدمه ی برنده برای رزومه

 

جویندگان کار، در نوشتن مقدمه رزومه استاندارد انگلیسی چهار گزینه ی اصلی برای انتخاب پیش روی خود دارند: ​

 

  1. هدف رزومه (که به عنوان هدف شغلی نیز شناخته می‌شود)
  2. خلاصه صلاحیت‌ها ( یا خلاصه ای از صلاحیت‌ها)
  3. پروفایل حرفه‌ای (گاهی به عنوان یک پروفایل رزومه به آن اشاره می‌شود)
  4. خلاصه رزومه (که خلاصه حرفه‌ای نیز نامیده می‌شود)

 

مقدمه رزومه ها همگی با یک هدف در ذهن نوشته می‌شوند: برای جلب توجه کارفرمای احتمالی با برجسته کردن مهارت‌ها و تجربیات مرتبط.

با این حال، روشی دستیابی انواع مختلف رزومه به این هدف، متفاوت است. در ادامه توضیحاتی را در مورد این مقدمه ها می بینید:

 

مقدمه ی رزومه # ۱: خلاصه ی صلاحیت‌ها

 

با توجه به فرمت رزومه، خلاصه صلاحیت‌ها یک فهرست نشاندار (از ۴ تا ۶ نقطه) از مهم‌ترین دستاوردهای شغلی تان است. از استفاده از اظهارات عمومی خودداری کنید و سعی کنید مهارت‌هایتان را به گونه ای مرتب کنید که انعکاس دقیقی از شما باشد.

 

نمونه ای از خلاصه ی صلاحیت ها: دستیار اداری

 

  • سابقه ی ثبت شده در رابطه با بهبود فرآیندهای اداری به طریقی که به صرفه جویی در زمان و هزینه های شرکت کمک می‌کند.
  • به دست آوردن مهارت‌های مدیریتی قوی از طریق آموزش و هدایت یک تیم متشکل از ۳ دستیار اجرایی
  • دریافت جوایز متعددی در رابطه با اصول اخلاقی کاری و توانایی کار در تیم
  • دانش کاری سیستم‌های ورود داده‌ها، نرم‌افزار پرداخت حقوق و تجهیزات اداری استاندارد
  • دارای مهارت‌های نوشتاری و گفتاری عالی، موقر و دوستانه

 

در چه صورتی باید از این گزینه استفاده کنید:

 

  • برای شغلی درخواست داده اید که به مجموعه‌ای سخت از توانایی‌ها نیاز دارد.
  • در این صنعت تجربه زیادی دارید.
  • دارای چندین مجموعه مهارتی هستید.

در چه صورتی نباید از این گزینه استفاده کنید:

 

  • فاقد تجربه هستید.
  • یک کاندیدای تازه وارد هستید که فاقد مجموعه مهارت‌های خاص است.
  • دستاوردهای قابل توجهی ندارید.

 

مقدمه رزومه #۲: هدف شغلی

 

هدف رزومه یک بیانیه‌ی ۲ – ۳ جمله ای است که خلاصه‌ای از مهارت‌ها و تجربیات شما را ارائه می‌دهد. این مقدمه برای کارجویان تازه وارد بهترین گزینه است.

نمونه ای از هدف شغلی: پرستار RN

 

پرستار RN با ۸ + سال تجربه در فراهم نمودن مراقبت با کیفیت به طیف گسترده‌ای از بیماران. دارای مدرک کارشناسی‌ارشد را در پرستاری هستم و در حال حاضر بر روی کسب درجه دکترا در این زمینه تمرکز دارم. هدف من استفاده از تجربه و دانش خود برای موثر بودن در موقعیت پرستاری در بیمارستان شما است.

در چه صورتی باید از این گزینه استفاده کنید:

 

  • در صورتی که کارجوی تازه وارد هستید.
  • در صورتی که تجربه عمیقی در این صنعت ندارید.
  • در صورتی که اخیرا از دانشگاه فارغ التحصیل شده اید.

در چه صورتی نباید از این گزینه استفاده کنید:

 

  • در صورتی که مجموعه مهارت هایی در صنعتی خاص دارید.
  • در صورتی که در حال تغییر مسیر شغلی هستید .
  • در صورتی که نامه ی پوششی (کاور لتر) می نویسید.

مقدمه ی رزومه شماره # ۳: پروفایل حرفه‌ای

 

پروفایل حرفه‌ای ترکیبی از هدف شغلی و خلاصه صلاحیت‌ها است. این گزینه همچنین انعطاف پذیر ترین مورد از چهار گزینه است. چون می توان آن را به عنوان یک پاراگراف کوتاه یا لیست نشانه دار قالب‌بندی کرد.

 

نمونه ای از پروفایل حرفه‌ای: اپراتور ماشین

 

اپراتور ماشین با ۶ + سال سابقه نظارت و اپراتوری ماشین ها در یک محیط تولیدی. تخصص در تعیین عیوب و انجام تعمیرات. دارای مهارت‌های ارتباطی عالی و توانایی کار با فورک لیفت ها. حفظ ۱۰۰% ایمنی در طول حرفه  خود.

 

در چه صورتی باید از این گزینه استفاده کنید:

 

  • در چه صورتی که موفقیت بزرگی در تجربه گذشته خود داشته‌اید.
  • در چه صورتی که برای شغلی در صنعت مشابه درخواست می دهید.
  • در چه صورتی که یک حوزه خاصی از تخصص در زمینه ی کاری خود دارید.

 

در چه صورتی نباید از این گزنیه استفاده کنید:

 

  • در صورتی که کارجوی تازه وارد هستید.
  • در صورتی که اخیرا از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده اید.
  • در صورتی که دستاورد قابل توجهی ندارید.

مقدمه ی رزومه ی شماره# ۴: خلاصه رزومه

 

خلاصه رزومه (که گاهی به عنوان “خلاصه حرفه‌ای” از آن یاد می‌شود) شامل چهار تا پنج جمله نشانه دار است که با استفاده از داده‌های قابل سنجش دستاوردهای گذشته شما را  برجسته می سازد. برای برجسته کردن این داده‌ها، هر جمله باید شامل یک سرتیتر با فونت برجسته باشد تا مدیران استخدام را به مهم‌ترین ویژگی‌های قابل عرضه ی شما هدایت کند.

 

نمونه ای از خلاصه رزومه: مترجم

  • اسپانیایی: ترجمه ۱۰۰۰ + سند از زبان اسپانیایی به انگلیسی
  • ارتباطات: هم‌کاری با یک پورتفولیوی رو به رشد مشتریان (در حال حاضر ۴۷ مشتری)
  • مدیریت زمان: ۹۹ + % پروژه‌های ترجمه اختصاص‌داده‌شده در بازه‌های زمانی توافق‌شده تکمیل شده اند.
  • دقت: نرخ پایین (< ۵ %) درخواست‌ مشتری برای بازبینی پروژه‌های ترجمه کامل شده

در چه صورتی باید از این گزینه استفاده کنید:

 

  • در صورتی که کارهای زیادی برای تاکید بر روی انها دارید.
  • در صورتی که طیف وسیعی از مهارت‌های سخت و نرم دارید.
  • در صورتی که تجربه شما می تواند به طور موثر سنجیده شود.

در چه صورتی نباید از این گزینه استفاده کنید:

 

  • در صورتی که یک دانشجو و یا فارغ التحصیل بدون تجربه کاری (یا دارای تجربه ی کاری کم) هستید.
  • در صورتی که دستاوردهای محدودی دارید.
  • در صورتی که برای ارائه ی داده های قبل سنجش در کشمکش هستید.

در نهایت، هنگامی که تصمیم‌ گرفتید که کدام مهارت ها اضافه کنید، سعی کنید مهارت هایتان را  به طور خاص برای شغلی که برای آن درخواست می‌دهید، هدفمند کنید. مهارت‌های خود را فقط از شرایط مد نظر برای آن شغل کپی نکنید (اگر چه شما می‌توانید از چند کلمه استراتژیک استفاده کنید – به زودی به آن خواهیم رسید). در عوض سعی کنید از کلمات رایج در صنعت مورد نظر استفاده کنید.

نوشتن رزومه استاندارد انگلیسی خود برای مهاجرت به استرالیا از طریق اخذ جاب آفر استرالیا را به ویزا چک بسپارید.

 

گام چهارم در نوشتن رزومه استاندارد انگلیسی:  برجسته کردن تجارب کاری مرتبط

 

این بخش، در حقیقت هسته رزومه شما است. در این بخش شما باید مهارت‌هایی که در خلاصه صلاحیت‌ها یا هدف شغلی خود لیست کرده‌اید را ثابت کنید. بهتر است برای عنوان این بخش از کلماتی مانند “تجربیات مرتبط” یا “تجربه کاری” به جای “تجربه حرفه‌ای” استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که تجربیات کاری خود را با ترتیب زمانی معکوس مرتب کنید. و تنها تجارب مرتبط با شغلی که برای آن درخواست می‌دهید، را لیست کنید. برای هر شرکت یک سرتیتر شامل نام شرکت، شهر و استان، سمت شما و تاریخ استخدام (ماه و سال) اختصاص دهید.

اگر در حال حاضر در یک شرکت کار می‌کنید، می‌توانید ” [ ماه ]، [ سال ] – تا کنون را برای تاریخ‌ اشتغال خود در آن شرکت بنویسید.

یک قاعده کلی این است که هر تجربه‌ی کاری شامل ۳ تا ۵ جمله‌ی نشاندار از وظایف و دستاوردهای اصلی شما باشد.

مثال:

 

صندوقدار اموزش دیده با ۵+ سال سابقه، مدیریت محدودیت پول نقد و تضمین خدمات مشتری با کیفیت به صورت تمام وقت

 

نوشتن رزومه استاندارد انگلیسی خود برای مهاجرت به استرالیا و گرفتن ویزای کار استرالیا را به ویزا چک بسپارید.

 

تجارب کاری خود را با شغل درخواستی متناسب کنید:

یک استراتژی برای بهتر کردن بخش تجربیات شما این است که این بخش را با در ذهن داشتن یک شغل/شرکت خاص بنویسید. فعل های کلیدی و اسم‌های خاص آن شغل را در تبلیغ پیدا کنید و بعد آن‌ها در سراسر رزومه‌ی خود پخش کنید. این کار یک راه عالی برای جلب توجه فرد استخدام کننده است.

برای مثال به این اگهی استخدام برای موقعیت متخصص بازاریابی توجه کنید (با خطوط سبز برای افعال و آبی برای اسم‌ها / مهارت‌ها):

اگهی استخدام انگلیسی

برای یک متخصص بازاریابی مشتاق، سرنخ های زبانی متعددی وجود دارند که در سرتاسر این آگهی پخش شده است. دیگر به شما بستگی دارد که بر روی آنها سرمایه گذاری کنید یا نه.

با استفاده از آگهی بالا، ما سه عبارت نشان دار مناسب برای یک متقاضی با یک سال تجربه کاری مرتبط برای شما آماده کرده ایم.

  • آنالیز داده های سئو با استفاده از Google Analytics، و تهیه ی ارائه های مرتبط.
  • هم‌کاری با تیم‌های متقابل برای توسعه استراتژی‌های بازاریابی خلاق، افزایش ۳۷ درصدی فروش در یک سال
  • ارائه راه‌حل‌های مختلف بازاریابی دیجیتال به مشتریان با نرخ موفقیت ۹۸ %

در این مقاله، تلاش کردیم مطالب و نکات دیگری در مورد نوشتن رزومه استاندارد انگلیسی برای شما توضیح دهیم. همان طور که پیش از این هم گفتیم، رزومه نویسی به خصوص به زبان انگلیسی کاری دشوار و تخصصی است. برای موفق شدن در زمینه ی کار در استرالیا ی دیگر کشورهای انگلیسی زبان، بهتر است رزومه خود را به دستان متخصصین این کار بسپارید. 

در سامانه ویزا چک، با همکاری با برترین شرکت های رزومه نویسی استرالیا، این اطمینان را به شما می دهیم که بهترین رزومه ممکن را برای شما فراهم کنیم. 

 

پیوندهای مفید:

 

اداره مهاجرت استرالیا

سازمان وکلای استرالیا (MARA)

صدیقه سعادت
صدیقه سعادت

من صدیقه سعادت هستم مقالات و مطالب کاربردی و جدید در خصوص روش های مهاجرت و زندگی در استرالیا را از منابع معتبر خارجی برای شما به اشتراک می گذارم.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت