13
مارس
تاکسی اینترنتی در استرالیا
چندین شرکت تاکسی اینترنتی در استرالیا در حال ارائه خدمات هستند که در این مطلب به معرفی آنها میپردازیم. شرکتهای تاکسی اینترنتی که به عناوینی مانند Ridesharing و app-taxi یا e-taxi معروف هستند، با ارائه سرویسهای متنوع و معمولا ارزانتر، رقبای جدی برای تاکسیهای سنتی بوده و در استرالیا نیز افراد زیادی را هم به عنوان مشتری و هم کارمند جذب کردهاند. علاوه بر شرکت بزرگ Uber که در بسیاری از کشورها نیز فعالیت میکند، چندین شرکت تاکسی اینترنتی در استرالیا در حال رقابت هستند.
تاکسی اینترنتی در استرالیا: Uber
اوبر به طور گسترده در سراسر استرالیا با انواع وسایل نقلیه قابل دسترس است. با استفاده از Uber میتوان امتیاز خطوط هوایی Qantas کسب کرد. یعنی امتیازهای اوبر (Uber Rewards points) را میتوان تبدیل به امتیازهای Qantas کرد. البته لازمه آن، کسب حداقل امتیازهای مشخصی در اوبر است. همچنین فروشگاه زنجیره ای Woolworths در استرالیا نیز با همکاری اوبر، سفارشهای مشتریان را به آنها تحویل میدهد.
از مزایای اوبر میتوان به گستردگی خدمات در بیشتر شهرهای استرالیا و تعداد زیاد کاربرانش اشاره کرد. البته برای رانندگان، رقابت سختتری در اوبر وجود دارد. رانندگان اوبر با شبکهی گستردهتری از دیگر رانندگان باید رقابت کنند. کار کردن با اپلیکیشن اوبر ساده است.
از این لینکها برای اندروید و iOS میتوانید اپلیکیشن Uber را دریافت کنید.
اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید همین الان فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به استرالیا را پر کنید. مشاوران ما در ویزاچک، پس از بررسی دقیق شرایط نتیجه را برای شما ارسال و شما را قدم به قدم تا رسیدن به استرالیا همراهی میکنند.
تاکسی اینترنتی در استرالیا: Ola
Ola Cabs یک شرکت هندی است که در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و خدمات تاکسی اینترنتی و تحویل غذا را ارائه میکند. بعضی از سرمایهگذارهای کارآفرینی مانند Softbank، سهام زیادی در شرکت Ola دارند.
در ژانویه سال ۲۰۱۸، این شرکت فعالیت تاکسی اینترنتی را در استرالیا به عنوان اولین بازار خارج از کشور خود آغاز کرد و سپس در سپتامبر ۲۰۱۸ در نیوزیلند خدماتش را شروع کرد.
خدمات تاکسی اینترنتی Ola هنوز در همه شهرهای استرالیا راه اندازی نشده است. و با راهاندازی در هر شهر، به مشتریان جدید تخفیف میدهد.
از مزایای آن، اپلیکیشن کاربسند، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، مدلهای مختلف ماشین از معمولی تا SUV و لاکشری. از معایب این تاکسی اینترنتی میتوان به کمتر بودن رانندهها مخصوصا در خارج از شهر به علت نوپا بودن اشاره کرد.
از این لینکها برای اندروید و iOS میتوانید اپلیکیشن Ola را دریافت کنید.
تاکسی اینترنتی در استرالیا: DiDi
DiDi یک شرکت چینی است که در ۲۰۱۲ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در پکن قرار دارد. این شرکت در چندین کشور از جمله استرالیا، مکزیک، روسیه، نیوزیلند، ژاپن و غیره فعالیت میکند و بیش از ۵۵۰ میلیون کاربر در سطح چهان دارد.
در حال حاضر تاکسی اینترنتی DiDi در ۲۸ شهر استرالیا راهاندازی شده است. قیمت سرویسهای تاکسی اینترنتی DiDi در مقایسه با اوبر کمتر است.
از مزایای DiDi پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته و مناسب بودن قیمت است.
از این لینکها برای اندروید و iOS میتوانید اپلیکیشن Didi را دریافت کنید.
تاکسی اینترنتی در استرالیا: Shebah

تاکسی اینترنتی Shebah در سال ۲۰۱۷ با هدف کمک به ایجاد جهانی امنتر برای زنان و فرزندانشان تاسیس شد. Shebah میخواهد حمل و نقل ایمن و آزادی اقتصادی را برای زنان در سراسر کشور استرالیا فراهم کند. شرکت Shebah قصد دارد نابرابری در زمینه حمل و نقل را از بین ببرد تا زنان به تواناییهای کامل خود دست پیدا کنند. طبق سایت Shebah، این شبكه نه تنها میخواهد فرصتی ایجاد کند تا زنان با اعتماد به نفس سفر كنند، بلكه فرصتی را برایشان فراهم میکند تا درآمد خود را داشته باشند.
اصولی که شرکت Shebah در نظر گرفته است:
ایمنی زنان و فرزندانشان هدف اصلی Shebah است. Shebah تلاش میکند تا ایمنترین بستر ممکن را برای مسافران و رانندگان خود فراهم کند.
توانمندسازی اقتصادی، در استقلال و رفاه زنان از اهمیت بالایی برخوردار است. ۸۵٪ از کرایه، به رانندگان پرداخت میشود تا بتوانند درآمد واقعی داشته باشند.
شرکت Shebah از تنوع استقبال میکند و پذیرای همه افراد از هر فرهنگ و تمدنی است.
از جمله خدمات تاکسی اینترنتی Shebah صندلی کودک است که ایمنی بیشتری را برای کودکان فراهم میکند.
این شرکت، سرویس مخصوص کودکان بدون همراه را نیز ارائه میکند. جهت اطمینان بخشیدن به خانوادههایی که میخواهند فرزندشان را به تنهایی به منزل اقوام یا کلاسهای تقویتی بفرستند، رانندگان خانم تاکسی اینترنتی Shebah، مورد آزمایشهای پلیس و آزمایشهای کار با کودکان قرار میگیرند.
سرویس دیگری که این شرکت به مشتریان میدهد، رانندهی دلخواه است. بعضی از مسافرهای خانم، ترجیح میدهند هنگام برگشت از کار یا گرفتن تاکسی برای فرزندشان، چهرهای آشنا و شناخنهشده را ببینند. و این ویژگی در Shebah وجود دارد.
از مزایای کلی این شرکت میتوان به ایمنبودن آن برای زنان اشاره کرد. همچنین برای رانندگان این حسن را دارد که ممکن است به رانندهی ترجیحی تبدیل شوند و یک سری از مشتریان، مجددا به آنها رجوع کنند. این تاکسی اینترنتی، یک درضد از هر کرایه را بین ۳ خیریه تقسیم میکند.
از این لینکها برای اندروید و iOS میتوانید اپلیکیشن Shebah را دریافت کنید.
تاکسی اینترنتی در استرالیا: ۱۳Cabs
این شرکت تاکسی اینترنتی که بیش از ۱۰ هزار تاکسی دارد، در اکثر شهرهای استرالیا فعالیت میکند. نام این شرکت از دو رقم اول شماره تلفنشان گرفته شده است (۱۳۲۲۲۷). مشتریان میتوانند از طریق اپلیکیشن موبایل، وبسایت و شماره تماس تاکسی رزرو کنند. و از طریق کارت اعتباری، Cabcharge ،Apple Pay ،Google Pay یا حتی پول نقد میتوان پرداخت را انجام داد.
از این لینکها برای اندروید و iOS میتوانید اپلیکیشن ۱۳cabs را دریافت کنید.
در بدو ورود به استرالیا ممکن است نیاز به سیمکارت داشته باشید که در این لینک میتوانید اپراتورهای موبایل در استرالیا، قیمت بستهها و تفاوتهایشان را مطالعه کنید.
منبع: تیم ترجمه ویزاچک